Linda en Daniel in Mexico

Wednesday, August 10, 2005

Linda´s Diving adventures





Tja, aangezien Daniel niet duikt en ik dus wel, ga ik lekker egoistisch een stukje schrijven over mijn duikavonturen hier in Belize en sinds gister ook in Mexico. Duiken hier is mooi!!

Belize heeft een prachtig rif met heel veel koraal waar ik twee duiken heb gedaan, megagrote zeekrabben, kreeften(die je savonds op je bord weer terugziet) en een soort kloof met koraal aan beide kanten waar je doorheen flippert. En dan nog de slakken in de schelpen en als hoogtepunt de zeeschildpadden en de roggen. Tja je maakt wat mee zo onder water...

En dan iets heel anders: Mexico, waar ik een Cenote dive heb gedaan, en wel gisteren. Een cenote is een gat met water erin dat heel diep gaat. Deze Cenote was wel 60 meter diep!! En ik heb een duike gemaakt van wel 38 meter!! Voor een open water diver eigenlijk een beetje diep... Maar met een persoonlijke divemaster goed te doen!! He speciale aan deze cenote was dat de eerste 27 meter zoet water was en er dan zout water komt, wat ervoor zorgt dat er een sulfor(hoe schrijf je dat?) laag ontstaat dat in een wolk verandert. Daar duik je dan doorheen en je hebt dan 3 meter donker en dan kom je weer in helder(zout) water terecht. Dit geeft een heel surrealistisch effect en foto´s van dit soort duik staan op http://www.awoosh.com/Mexico%20Cavern%20Diving/angelita.htm

Zucht nu weer even sparen voor een vakantie naar een volgend duikland...

2 Comments:

Post a Comment

<< Home