Linda en Daniel in Mexico

Thursday, August 18, 2005

Fotos

De vakantie foto's staan nu fijn beelkaar en ze zijn te vinden op
flickr

Tuesday, August 16, 2005

Thuis

Originally uploaded by Koelimoe.

Er staan nieuwe foto's online. Blijf kijken want er komen er meer.

Sunday, August 14, 2005

Mexico City II

Tijd om naar huis te gaan !

So long and thanks for all the tortillas !

Naar huis...

Zucht, na de blog van Daniel zal ik wat meer duidelijkheid geven over de afgelopen dagen!

De laatste dagen waren net zoals de rest van de reis super!! Ook al hadden we wel het idee dat we in herhaling gingen toen we vanuit Merida gingen vliegen en in Mexico City uit het vliegtuig stapten...dezelfde route naar het hostel met al onze tassen enzo. En als je in herhaling valt dan wordt het tijd om naar huis te gaan!! In twee dagen dus... En vandaag is de laatste dag! Eergisteren zijn we nog met Sietske en Ferco naar de piramides van Teohiacan gegaan(spel ik het goed?) dit is een groot piramidecomplex vlakbij Mexico City en met de tour die we hadden geboekt mochten we zelfs met zijn vieren in een gewone luxe auto en met 'La camisa negra' van onze Mexicaanse volkszanger zoefden we eerst naar de kerk van Guadalope. In deze kerk is de heilige Maria rond 1500 geopereerd aan haar tissue en is zij ook verschenen op de poncho van een of andere heilige met een boel rozen. Maar het kan ook zijn dat we de gids niet helemaal begrepen hadden met haar geweldige spaans-engels in de 4e versnelling... Om deze geweldige ervaring te herinneren heb ik nog speciale heilige Maria shampoo gekocht in een plastic mariabeeldje(de foto's komen nog later wegens technisch probleempje met Daniel zijn camera).

Dan op naar de piramides, maar eerst nog wat uitleg over de Mexicaanse plant waar Mezcal uit wordt gecreeerd, om 11 uur sochtends dus een shotje tequila, mezcal en nog wat pulque(allemaal mexicaanse dranken).

Dan in de brandende zon de laatste piramides beklommen, dat was behoorlijk gaaf, en vermoeiend. Maar Ferco kon Sietske nog een stukje de piramides opdragen en Daniel en ik hebben nog wat vechtsporten uitgeoefend.

De dag erna dus naar het museum, en vandaag de laatste stukjes Mexico City bekijken en dan om half negen naar huis!! We schrijven thuis waarschijnlijk nog wel een laatste stukje, en we houden nog wel een mexicaanse borrel met wat Tequila!! Datum komt op de site!!!

Saturday, August 13, 2005

Mexico City I

De laatste piramides zijn bezocht.(Teotihuacan).
Op de val reep nog een Mexican Wrestling Match meegepikt met een stel Italianen. Zelfs nog een echt worstel masker gekocht en dat voor maar 60 pesos.
Vandaag Zijn we nog naar het antropologisch museum geweest. En vanavond hebben die goede mexicanen voor ons een afscheids concertje georganiseerd. En nog wel voor het stulpje van de president. Drukke dagen hoor die laatste dagen.

Merida

Onze hangmatten verslaving is tot een climax gekomen, nummer 3 is aangeschaft.

Wednesday, August 10, 2005

Tulum

Originally uploaded by Koelimoe.

Terwijl Linda aan het duiken was ben ik met Sveta en haar zus naar de ruines gegaan.
Dit viel eigenlijk behoorlijk tegen na Tikal en Palenque. Maar toch leuk om even te zien omdat deze ruines aan de Oceaan liggen. Onder tussen zijn we aangekomen in Merida.

Yo Cosmico !

Linda´s Diving adventures

Tja, aangezien Daniel niet duikt en ik dus wel, ga ik lekker egoistisch een stukje schrijven over mijn duikavonturen hier in Belize en sinds gister ook in Mexico. Duiken hier is mooi!!

Belize heeft een prachtig rif met heel veel koraal waar ik twee duiken heb gedaan, megagrote zeekrabben, kreeften(die je savonds op je bord weer terugziet) en een soort kloof met koraal aan beide kanten waar je doorheen flippert. En dan nog de slakken in de schelpen en als hoogtepunt de zeeschildpadden en de roggen. Tja je maakt wat mee zo onder water...

En dan iets heel anders: Mexico, waar ik een Cenote dive heb gedaan, en wel gisteren. Een cenote is een gat met water erin dat heel diep gaat. Deze Cenote was wel 60 meter diep!! En ik heb een duike gemaakt van wel 38 meter!! Voor een open water diver eigenlijk een beetje diep... Maar met een persoonlijke divemaster goed te doen!! He speciale aan deze cenote was dat de eerste 27 meter zoet water was en er dan zout water komt, wat ervoor zorgt dat er een sulfor(hoe schrijf je dat?) laag ontstaat dat in een wolk verandert. Daar duik je dan doorheen en je hebt dan 3 meter donker en dan kom je weer in helder(zout) water terecht. Dit geeft een heel surrealistisch effect en foto´s van dit soort duik staan op http://www.awoosh.com/Mexico%20Cavern%20Diving/angelita.htm

Zucht nu weer even sparen voor een vakantie naar een volgend duikland...

Monday, August 08, 2005

You better belize it

De afgelopen week was even een groot zwart internet gat. We waren nl in belize, niet dat er geen internet was maar het was rete duur, en dan is je e-mail lezen toch een stuk minder interessant.
Onze eerste stop in Belize was in San Ignacio, hier hebben we door de grotten van Barton Creek gekayakt. Daar na nog een bezoekje aan de mennonieten (amisch). Best aardige mensen hoor, maar niet mijn lifestyle zal ik maar zeggen.
Daarna door naar Caye Caulker, tof eilandje tenminste als je maar respect toont, tenminste daar heeft onze locale "vriend" Alex 2 dagen over zitten door zeuren.(The fool). Ook nog tussen de haaien gezwommen en een ontmoeting gehad met een portuguese man-o-war, een nogal gevaarlijkje kwal, maar wel erg mooi. Zo mooi dat je er naar toe wilt zwemmen en ermee wilt gaan spelen. Maar gelukkig mocht dat niet van de gids. Dit was overigens bij een snorkel tour, die eindigde met een paar flinke glazen rum punch op de boot.
Ons hostel was trouwens super. Het meest sociale hostel tot nu toe. Het recept: men neme 1 Drew een trommelende naakt zwemmende hippie, een Sietske en Ferco Nederlanders die net zo als Linda en ik als vrienden reisen, een Nederlandse meisje dat niet kan ophouden met lachen (Elona). Een iers koppel (Una en Andrew), een totaal gestoorde Ier (Brain zat s´ochtends dus een half uur vol aandacht het cornflakes pak te lezen). vervolgens mengen met 2 kiwi´s (Tom en Nadine), Nog 2 nederlanders erbij. Gooi hier een paar flessen rum bij en dan krijg je een behoorlijk goed feestje.
Oh ja het slechte nieuws is dat jullie moeten wachten op meer foto´s want ik ben het kabeltje vergeten mee te nemen naar het internet cafe. Nog even wachten dus......

Yo cosmico
Daniel

Monday, August 01, 2005

Tikal!

Tikal is echt een supermooi ruinecomplex, gelegen midden in de jungle. Het mooiste was om er heen te gaan als het echt heel vroeg is, dus om vijf uur sochtends stonden we voor ons hostel te wachten tot de bus ons kwam op pikken... Die dus niet kwam. Balen toen bleek dat ze dus wel gezegd hadden ons op te pikken maar gewoon 300 meter verderop stonden te wachten en ook daar vertrokken....tssst. Dan maar de bus van 6 uur sochtends... Maar toen we in Tiqal aankwamen waren we dat alweer vergeten!! En gids leidde ons door de jungle van ruine naar ruine waar wij onze ogen uitstaarden naar de tempels en de uitzichten vanaf de tempels! (check de foto´s op http://www.flickr.com/photos/koelimoe/). En dan natuurlijk nog de dieren, apen, miereneters en een soort vosachtige beesten, we hebben jammergenoeg nog net geen Kapi Bara´s gezien... Hoogtepunt van Tikal was het moment dat ik een stel apen ontdekte, ergens achterin bij een ruine die op dezelfde hoogte was als de boomkruinen, waar een groep apen al chillend op zijn gemak langsklom. Wij naar hun staren en zij naar ons!! Het gaafste was nog de moeder met de twee babietjes op haar rug en ze kwamen echt superdichtbij, ongeveer een meter afstand!!! En er was niemand anders dan ons!! Das nog eens wat anders dan een dierentuin... na een halfuurtje kijken en relaxen maar weer de echte wereld ingegaan, al dromend van een apenleventje in de bossen van Guatemala.