Linda en Daniel in Mexico

Saturday, July 16, 2005

Schiphol
Een ofandere maloot heeft bedacht dat als je s`ochtends op schiphol in de rij staat om in te checken je dan "entertainment" nodig hebt. Zo werd er raad het nummer gespeeld en dan niet met een beetje normale muziek maar met muziek van o.a. Brian Adams. Brian Adams kon ik er maar iets goeds over zeggen. Verder was er nog een cover van Street Life met de tekst "Schiphol dat is de plaats waar ik wil zijn". NEEEE daar wil ik helemaal niet zijn daar ga je alleen maar naar toe om snel weg te vliegen. En dan heb ik het nog helemaal niet gehad over het "rust gevende" muziekje waarmee Iberia dacht ons een plezier te doen. zucht gelukkig kwetterde Linda er vrolijk doorheen en had ik m`n collectie punk mp3tjes bij me.

Mexico City

Gister na een 24 uur waker zijn en 3 vliegtuigen later aangekomen in Mexico stad.
Bijna kregen de mensen gelijk die dachten dat we elkaar meteen kwijt zouden raken. Toen we uit de gate liepen liepen we allebei de andere kant op. Maar goed uiteindelijk wel veilig in Hostel Modena aangekomen.

Linda:
Zonder didgeridoo jammergenoeg, want tja `problema del systema` bij Iberia, en na drie verschillende vluchten...zeg maar dag dag naar de didgeridoo dus, bah.... Okay, ik hoop dat de verzekering het kan vergoeden...

Hostel Moneda is dus echt prima!! Lekker geslapen en daarvoor nog heerlijk op het dakterras gezeten met ons eerste Mexicaanse biertje en uitzicht over Mexico!! En natuurlijk wat backpacker verhalen aangehoord in een mengelmoes van Spaans, Duits en Engels, daar moeten we wel ff aan wennen, haha

Maar vannacht dus geprobeerd te slapen, beetje een jetlag maar we huppelen vandaag al weer vrolijk door Mexico City, en wat voor een stad... Mega groot en superveel smog, autos, markten etc etc.

De eerste hangmatten zijn al gespot en de tickets naar Oaxaca zijn geboekt, behalve dat Daniel niet het Magic hostel in Oaxaca had geboekt maar die in San Cristobal(grrrr)(red. Zeur niet Linda !) verloopt alles prima en konden we alsnog bij Magic hostel Oaxaca terecht, pfoei....

That`s it for now, jullie horen meer vanuit Guelaguetza, Oaxaca!!

1 Comments:

• Heeee, hostel Moneda!!! Daar ben ik ook geweest! Tof dakterras he? Behoorlijk sympatieke lui daar, tenminste toen ik er was. Gaan jullie nog wel naar het Museo del'Antropologia geweest? Of doen jullie dat op het eind. Op het eind is misschien leuker, dan zie je alles waar je onderweg alleen maar plaatjes van gezien hebt (zo van: dit hebben we hier gevonden, maar het ligt in Mexico City). Ook Teotiuacan kan ik van harte aanbevelen, maar zorg wel dat je een gids hebt (bij Moneda verzorgen ze trips die volgens mij wel OK zijn). Oaxaca, kan ik helaas niks over zeggen. You're off the map here. Here there be monsters... ;-)